6 Nisan 2009 Pazartesi

VELİBAH

Değişik tatlar denemyi ve tabiki yemeyi çok seviyorum. Uzun zamandır tadını merak ettiğim bir çerkes yemeğiydi. Denedim gerçekten çok lezzetliydi.


MALZEMELER ve YAPILIŞI:

Un, su, tuz ve maya biraz da sıvıyağ ekleyerek göz kararı bir hamur yoğurdum. Üzerini örterek birkaç saat mayalanması için ılık bir ortamda mayalanmasını bekledim.

Bu arada 4-5 tane patatesi haşlayıp kabuklarını soydum. Tuz atıp bir parça tereyağ koyarak iyice ezdim.



Mayalanan hamuru bezelere ayırarak hafifçe açtım. İçine patates püresini top yapıp hamurun ortasına koydum. Hamuru kapatıp bu tarafı alta getirip ellerimizle açalım.


Teflon tavada her iki tarafını da pişirelim. Yağlayıp çay ya da ayranla servis edelim. Mmmmm .... Afiyetle yiyelim...



10 yorum:

made in funda dedi ki...

kesinlikle nefis bir lezzet olmalı canım.nasıl canım çekti.....eline sağlık.kilolardan korkmasam hemen yarın yapardım yani...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

CANIM BENDE SENİN GİBİ DEĞİŞİK TATLARI DENEMEYİ SEVERİM .VELİBAHI İLKKEZ DUYUYORUM AMA GÖRÜNTÜ ÇOK HOŞ GELDİ. YAPMASIDA KOLAY GİBİ BİR DENEMEKTE FAYDA VAR.ELLERİNE SAĞLIK
SAYFAMDA ÖDÜLÜN VAR ALMAYA BEKLERİM
SEVGİLER

lemanice dedi ki...

başemel soslu krep patatesli velibah noluyo kıııııı bu aralar krepler mrepler kilo alcan valla.işin şakası bu ama bende kek pastadan çok böyle börek,krep,tavada yapıln şeyleri daha çok seviyorum.eee yasaklar her zaman cazibeli ya:))patatesli olan çok güzel bişeye benziyo dedeycem valla pazar günü.sevgilerimi yolluyorum sana kocaman.

Adsız dedi ki...

selamlar :))

velibah, ilk defa duyuyorum...

cok nefis görünüyor... ellerine saglik

hoscakalin

HÜLYA dedi ki...

aaa ayıp ama diyete girmeye hazırlanan birine bu yapılırmı yaaav... aklım kaldı şimdi nolceeek...

ellerine sağlık canım sevgiler

Ayşegül İlikçi dedi ki...

Çok güzel ve farklı bir tarif mutlaka deneyeceğim.Görüşmek dileğiyle....

made in funda dedi ki...

BENİM BLOĞUM ÇÖKTÜ.HERŞEYİ İÇE AKTARDIĞIM YENİ BİR SAYFA OLUTURDUM.ESKİ ADRESİMİ SİLİP YENİ BLOĞUMU SAYFANA EKLERSEN ÇOK SEVİNİRİM.BENİ YALNIZ BIRAKMAYACAĞINA İNANIYORUM.SEVGİLER.
İŞTE YENİ ADRESİM...


http://defneninmutfagi.blogspot.com/

made in funda dedi ki...

bence sen de sayacı kaldır.ben kaldırdım da rahatladım canım..

Gaye dedi ki...

pek değişik bir tarif..çok leziz gözüküyor buradan :)eline sağlık..

Adsız dedi ki...

kesin deniycem hamur işlerine olan bu düşkünlüğümüzün sonu ne olacak bende bilmiyorum çok hoş çok pratik bi tarif