3 Aralık 2007 Pazartesi

MUZLU YAŞ PASTA


Oğlumun isteği üzerine yaptığım pasta. Küçük bey dar akşam pasta diye tutturunca evdeki malzemelerle bir pasta yapayım dedim.Hemen pasta defterime sarıldım. Oradan daha önce denemediğim ama keşke daha önceden bu tarifi kullansaydım dediğim pandispanyayı yaptım. Sanırım bu tarifi Adana'daki halamdan aldım.Ben tarifteki ölçekteki malzemeleri birer azalttım.Size parantez içinde tarifteki ölçüleri vereceğim.
PANDİSPANYA:
4 yumurta (5 yumurta)
4 fincanı un (5 fincan un)
3 fincan şeker (5 fincan şeker) (Şekerin ölçüsünü 2 azalttım.Kremadan dolayı çok şekerli sevmiyorum)
1 paket kabartma tozu
Yumurta ve şeker mikserle köpürtülür.Un ve kabartma tozu elenir.Karıştırılır. Yuvarlak bir tepsiye, ben borcam kullandım, yağlı kağıt serilir. Karışım dökülür. 175 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
KREMASI:
2 poşet krem şanti
1 su bardağı süt
2 muz
Krem şantiler sütle çırpılır.Pandispanya soğuyunca ortadan ikiye kesilir. Krem şantinin yarısı araya sürülür.Muz konur.Üstü diğer parçayla kapatılır.Kalan krem şanti sürülür. Üzeri zevke göre süslenir. Ben yarısını fındık yarısını çikolata parçalarıyla süsledim.Buzdolabında bekletilir.Bu arada küçük bey sabırsızlanır. Daha fazla dayanılmaz ve pastanın üzerine mum konulur ve her yaş pastada olduğu gibi oğlumun doğum günü kutlama provası yapılır.

Hiç yorum yok: