5 Aralık 2007 Çarşamba

KIYMALI PİDE

Hamur işlerine bayılırım. Mantı, börek, çörek, makarna mmm hiç fark etmez.Ah bir de kilo alma derdi olmasa. Neyse geçen gün fırından 2 tane ekmek hamuru aldım. Çok almışım e acemilik ilk defa evde kıymalı pide yappıcam.Yeni evliyken fırında lahmacun yapardım. Ama unutmuşum miktarını işte. Lafı uzatmayayım. Kıymayı, soğanı ve biberi kavurdum.Baharatını, tuzunu koydum.Biraz soğuttum. Hamurdan göz kararı parçalar kopardım.Biraz oklava biraz elim yardımıyla açtım. İçine kıymalı harçtan koydum,kapattım. fırın tepsisine yağlı kağıt serdim. Pideleri tepsiye koydum. 6 tane oldular. Fırını 180 dereceye ayarlamıştım. Sıcak fırına koydum.Fırına ayrıca 1 kase su koydum ki pideler kurumasın. Fırınımın turbo kısmını değil de normal kısmını ayarladım. Hamur kurumasın diye. Altı üstü kızarana dek piştiler.Atltı kızardı da üstü kızarmak bilmedi. Ben de bıçakla üstlerine tereyağ sürdüm. Ama yine de istediğim gibi kızarmadılar. Acemilik işte bir daha yaparsam üstlerine yumurta sarısı süreceğim. Yanında ayran ve turşuyla 2 gün yedik. Fazla olunca napalım artık:))

1 yorum:

Gönül dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık bilirim bu pideyi nefis olur akşam akşam ccanım istedi valla...afiyetler olsun..bu arada oğluşun çok şeker allah nazarlardan korusun..maşallahh diyeyim..sevgilerimle