23 Kasım 2008 Pazar

KAYISI TATLISI

Meyveli tatlılara kafayı taktım demiştim ya işte ispatı. Yapımı çok kolay, yemesi güzel, lezzetli bir tatlı. Kayısıları akşamdan ıslarken aklımda tatlı yapayım diye bir fikir yoktu. Ertesi gün okuldan geldiğimde kayısıları tatlı yapayım dedim. Birkaç site dolandım. Kendime göre bir tarif buldum. Ama tarifi hangi siteden aldığımı hatırlayamıyorum şimdi. İşte böyle birşey çıktı. Tatlıyı göz kararı yaptım.
Kuru kayısıları akşamdan suya ıslayalım. Ertesi gün kayısıları iyice yıkayalım. Bu işlemi yaparken kayısıyı parçalamamaya dikkat edelim. Bir tencerede kayısı miktarına göre ve damak tadımıza uygun olarak şeker ve su kayup kaynatalım. Yıkadığımız kayısıları kaynayan şerbete ekleyelim. 10-15 dakika kayısılar parçalanmayacak şekilde pişirelim. Altını söndürüp kayısılarımızı soğutalım. Soğuyan kayısılarımızı hafifçe açıp arasına kaymak ve ceviz koyalım. İstenirse kaymaksız sadece cevizle de servis yapılabilir.

6 yorum:

siirimsi dedi ki...

çok guzel görünüyor

teşkkürler

made in funda dedi ki...

çooook lezzetliler nilüferciğim.ellerine sağlık..

HÜLYA dedi ki...

değişik ve hafif bir tatlı olmuş elelrine sağlık canım

ayrıca yarın ki öğretmenler gününüşimdiden kutluyorum canım iyiki varsınız

sevgiler

lemanice dedi ki...

öğretmenim canım benim canım benim.sevgiliarkadaşım öğretmenler gününüz kutlu olsun hep mutlu ve sağlıklı kalın ki çocuklarımız cahil kalmasın...sevgilerimi gönderiyor ve öpüyorum

akasyakokusu dedi ki...

canım merhaba..elektriğimiz yoktu sabah beri anca gelebildim..
öğretmenler gününü kutluyorum..

akasyakokusu dedi ki...

canım merhaba..tarifi ekledim.ama uyduruk muyduruk beğenirsin belki.
öpüyorum sevgiler.