30 Kasım 2008 Pazar

ELMALI MİLFÖY

Elmayı pek sevmem. Mayhoş (ekşi) elmalar tercihimdir. Ama elmalı pastalara asla hayır diyemem. Bu kez elmayı milföyde kullanmak istedim. Oldukça pratik ve lezzetli oldu. Yapımı çok basit.

Milföyleri (10 adet) buzluktan çıkarıp oda sıcaklığında yumuşamasını bekliyoruz.

Diğer yandan 2 orta boy elmayı kabuklarını soyup rendeliyoruz. Küçük bir tavaya alıp üzerine göz kararı toz şeker ekliyor ve elmaları kısık ateşte pişiriyoruz. 1 çay kaşığı kadar tarçın ve irice dövülmüş cevizi ekleyip soğutuyoruz.

Yumuşayan milföylerin ortasına elmalı içten koyup köşeleri ortaya gelecek şekilde bohça gibi kapatıyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürüp fırında kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkardıktan sonra ılıyınca pudra şekerini üzerine serpiyoruz.

AFİYET OLSUN...

10 yorum:

HÜLYA dedi ki...

HARİKA OLUR ELMALI MİLFÖY BENDE SIKÇA YAPARIM .. ÖRGÜ ŞEKLİNDE YAPARIM BEN GÖRÜNTÜDE AHARİKA OLUR. SENİN MİLFÖYLERDE HARİKA DURUYOR TADINA EMİNİM ZATEN ELLERİNE SAĞLIK CANIM

DENİZSEFASI dedi ki...

hemşerim ellerine sağlık

sevgiler...

akasyakokusu dedi ki...

canım merhaba.sağlık ve huzur dolu bir hafta dilerim.
daha evvel bu bohçalara yazdım gibi galiba.benmi karıştırdım.
hemen tadına bakıyorum canım sevgiler.

lemanice dedi ki...

canım benim doğum günü dileklerin için sağol.bende duygulu bir anımda yazmıştım o şiiri.şiir alıntı ama çook değişiklikler yaptım şiirde.kendime uyarladım onu.(aramızda kalsın şairi duymasın):)öptüm seni.

sevgipinari01 dedi ki...

Hayırlı geceler dilerim hemşerim.Hakkını helal et epeydir gelemedim ziyaretine.Görüntü muhteşem ellerine sağlık.Yazdığın gibi benim de elmayla aram çok iyi değildir malesef:(,ama pastalarda çok severim.Haftanın güzelliklerle geçmesi dileğiyle Konya'dan sevgi ve selamlar:)

biryudumhobi dedi ki...

iyi akşamlar dilerim yorumun için teşekkür edrim geçmiş öğretmenler gününü kutlarım arkadaşım.
bu arada ben trabzonluyum herzaman beklerim :)

Ayşegül İlikçi dedi ki...

Ay ne demek, çok memnun olurum. Bu aralar sanal alemde hemşerilerimi bulmak bana iyi geliyor. Her zaman bekliyorum ziyaretinizi...

Baharcicegi dedi ki...

Elmayi cok severim,her cesidini.
Elmali bohcalar hem pratik hemde enfes olmus ellerine saglik canim
sicacik sevgiler

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

elmalı tatlı elmalı çörek elmalı tart ..en sevdiğim şeyler arasındadır..çok severim..milföylüde çok pratik ve lezzetli oluyor..ellerine sağlık canım

CAHİDE dedi ki...

elmalı olan herşeye bayılırım .pekde güzel görünüyorlar ellerine sağlık canım benim...