15 Eylül 2008 Pazartesi

PATLICAN SARMASI

Bu haftasonumuz hastanede geçtiği için bloğumu ancak bugün güncelleyebiliyorum arkadaşlar. Cuma günü kayınvalidemleri ziyarete gitmiştik. Cumartesi günü kayınvalidem rahatsızlandı. Daha doğrusu birkaç gündür rahatsızmış mide bulantısı falan acile gittik tahlil yapıldı ilaç verdi doktor. Ertesi gün yani pazar günü ben aynı rahatsızlıktan acile götürüldüm. Mide bulantısı ve ishal şikayetiyle. Vücudum susuz kalmış Serum takıldı bir poşet ilaç alındı. Eve döndük ilaçlarımı kullanıyorum bugün daha iyiceyim . Dün ölüyorum sandım. Neyse hayat devam ediyor.
Size geçen hafta yaptığım yemeğimle baş başa bırakıyorum.

MALZEMELER:
1 kg kemer patlıcan
500 gr kıyma
1 küçük boy kuru soğan
1 çay bardağı galeta unu
2 adet salçalık kırmızı biber
3-4 adet yeşil biber
2 adet domates
1 çorba kaşığı toz şeker
1 çorba kaşığı salça
Tuz, karabiber
Sıvıyağ

YAPILIŞI:
Patlıcanları alacalı soyup uzunlamasına dilimleyelim. Köftelerimizi hazırlayana kadar patlıcanları tuzlu suda bekletelim. Sonra suyunu süzüp iyice durulayıp kurulayalım. Bol sıvıyağda kızartıp kağıt havlu üzerine alıp yağını çektirelim.
Köftesi için kıymayı bir kaba alalım. Soğanı rendeleyelim. Galeta unu,tuz, karabiberi ekleyip iyice yoğuralım. Küçük köfteler haline getirip patlıcan dilimlerine sarıp fırın kabına dizelim.
Üzerine yeşil biber ve kırmızı biberleri dilimleyelim. Domatesleri rendeleyip üzerine dökelim. Tuz ve toz şekeri patlıcan sarmalarımızın üzerine serpelim. Sıcak suda salçayı ezelim. Yemeğimizin üzerine gezdirelim.200 derecelik fırında pişirelim. Afiyet olsun.


6 yorum:

Unknown dedi ki...

canım çok geçmiş olsun.acil şifalar diliyorum.ellerine sağlık demedende gidemeyeceğim.lezzetler konuşmuş yine..alttaki salata ise tam benlik olmuş.sevgiler.

CAHİDE dedi ki...

Merhaba canım benim.çok çok geçmiş olsun.Allah beterinden saklasın.benimde oğlanın kolu kırıldı.kaç gündür onunla uğraşıyoruz.zaten taşındığımdan beri gelen giden eksik olmuyor.başımı kaşıyacak vaktim yok inan.bu arada yemekte nefis görünüyor.ellerin dert görmesin.Allaha emanet ol canım

Baharcicegi dedi ki...

Cok gecmis olsun canim sana ve kayinvalidene,türkiye cok sicak allah kolaylik versin ramazanda susuzluk cok cekiliyor.patlican yemekleri cok yakisiyor iftar sofralarina nefis olmus eline saglik

HÜLYA dedi ki...

merhaba nilüfercim öncelikle yokluğumda bıraktığın gzüel mesajlar için çok teşekkürler tatlım..

çok çok geçmiş olsun sanırım salgın var özellikle sulardan kaynaklanan bir virüs bulaşması sanırım aman dikkat et kendine ... tekrar geçmiş olsun canım...

patlıcanda harika duruyor ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun

akasyakokusu dedi ki...

Canım benim çok geçmişler olsun..ben gelmemişim görmemişim demekki.
peki şimdi nasılsın canım..özür canım yemeğede bayıldım..ellerine sağlık bende börek bıraktım sana..
sağlıcakla kal..öpüyorum seni.

made in funda dedi ki...

çok çok geçmiş olsun canım.acil şifalar diliyorum.yemek nefişs.eline sağlık.