6 Mayıs 2008 Salı

SİMİT POĞAÇA



İşte size lezzetli bir poğaça. Sevgili blogcu arkadaşlarımdan Gülden'in tarifi. Gülden elleri dert görmesin çok hamarat, yüreği sevgi dolu bir arkadaşım. Süper tarifleri var. Orjinal tarif için http://guldenceninmutfagi.blogspot.com 'a uğrayın. Arkadaşım çok güzel tarif etmiş. Ben de kendimce anlatayım.
MALZEMELER:
2 yumurta (Birinin sarısı ayrılacak)
1 kahve fincanı yoğurt
1 kahve fincanı sıvıyağ
250 gram margarin (oda sıcaklığında olacak)
1 paket kabartma tozu
Tuz
Aldığı kadar un
ÜZERİ İÇİN:
Susam
Beyaz peynir, kaşar peyniri, maydonoz
1 yumurtanın sarısı
Hamur malzemeleri karıştırıp yoğuruyoruz. Ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur elde ediyoruz.
Kaşar peyniri ve beyaz peyniri rendeliyoruz. Maydonozla karıştırıyoruz.
Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlıyoruz. Ortasını parmaklarımızla oyup çukur yapıyoruz. Fırın tepsisine aralıklı olarak diziyoruz. Peynirli karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıyoruz. Hamurun çukur kısmına koyup iyice bastırıyoruz. Bastırınca hamurumuz yer kaplayacağı için aralıklı koymalıyız poğaçalarımızı.
Yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz. 200 derecede kızarana kadar pişiriyoruz.

4 yorum:

DENİZSEFASI dedi ki...

mmm hemşerim ellerine sağlık. sıcak çayla sabah sabah ne güzel olurdu.

güzel dileklerin için teşekkürler.

sevgiler...

antepası dedi ki...

Canım bu gülden tarifini bende denedim çok memnun kaldım.Misafirlerim bayıldı tarif istedi.Ellerine sağlık seninkide bir güzel kabarmış.Bir tane alsam:)))

made in funda dedi ki...

BEN DE DENEMİŞ VE BAYILMIŞTIM.NEFİSTİ.SENİN DE ELİNE SAĞLIK CANIM.ÖPÜYORUM SENİ..

. dedi ki...

CANIM ELLERINE SAGLIK MIS GIBI YAPMISSIN.O NE KADAR GÜZEL BIR RENK ALLAHIM INANKI BURADAN TABAGA UZANMAMAK ICIN KENDIMI ZOR TUTUYORUM.AFIYET OLSUN ARKADASIMA.
NE MUTLU BANA ARKADASIMINDA MUTFAGINDA YER BULDU BU MIS GIBI SIMIT POGACA TARIFIM.BÜTÜN TARIFLER ZATEN BIRBIRIMIZE YAPRDIMCI OLMAK ADINA,GÜZEL LEZZETLERI PAYLASMAK ADINA OLUYOR NILÜFERIM.
SENDE CAYIN YANINA GÜZEL PATATES SALATALARI IKRAMIMI GERI CEVIRME OLURMMU:)))