24 Aralık 2007 Pazartesi

KIYMALI, ACILI TARHANA ÇORBASI


Herkese selam. Umarım herkesin bayramı güzel geçmiştir. Valla biz soğukla uğraştık. Çocuk hasta olacak diye ödüm patladı. Ben üşüdükçe oğlumu giydirdim. Bi görseniz battaniye, yün yorgan yatakta sağa sola dönmek imkansız o kadar ağır yani. Neyse köyde 3 gün kalıp evimize döndük. Ev buz gibi.Bayramda kimse yok diye kaloriferi yakmamışlar.Bizim geldiğimiz gün yaktılar ama hala ev ısınmadı. Hırka, kazak, yün çorap kat kat giyiniyoruz. Anlayacağınız hava çooooooook soğuk. Eşime takılıp duruyorum ben sıcak memleket kızıyım ne işim var burda diye:) Neyse yine çenem düştü. Bu soğuk havalarda ne yenilir? Tabi ki sıcak sıcak, üzerinde dumanı tüten bir çorba. Ne pişireyim derken aklıma tarhana çorbası geldi.Hemen girdim mutfağa. İşte ortaya bu çorba çıktı. Şimdiden herkese AFİYET, BAL, ŞEKER OLSUN diyorum vee tarifimi veriyorum.( Sanki çok zor bir yemekmiş gibi:) Ama yine de sizlerle paylaşmak istedim. Yoksa bloğum boş kalacak tembellik yok di mi ama. Yok yok benim bugün iyice çenem düştü.Hadi hayırlısı bakalım.)
MALZEMELER:
1 avuç içi kadar kıyma
2-3 diş sarmısak(Doğal antibiyotik herkese tavsiiye ederim)
1 orta boy domates (Rendelenmiş)
3-4 çorba kaşığı toz tarhana
1 tatlı kaşığı biber salçası
Biraz sıvıyağ ve tereyağ
Tuz,karabiber, kırmızı biber,kuru nane
HAZIRLANIŞI:
Kıyma, sıvıyağ ve tereyağında iyice kavurulur. Rendelenmiş domates, ezilmiş sarmısak, salça eklenir. Kavurmaya devam edilir.Tarhana eklenir ve hızlı hızlı karıştırarak kavrulur. Üzerine sıcak su konulur. Tel karıştırıcıyla sürekli karıştırarak kaynatılır. Tuzu ve baharatları eklenir. 5-10 dakika daha kaynatılır. Sıcak sıcak kaselere konulup servis edilir.

Hiç yorum yok: