11 Mart 2008 Salı

KARNIYARIK


En sevdiğim patlıcan yemeklerinden biridir karnıyarık. Dün okuldan eve gelince yaptım. Hemen hemen herkesin bildiği bir tariftir. Ben bilmeyenler için vereyim tarifini.

MALZEMELER:

  • 1 kg patlıcan
  • 250 gram kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • 2-3 adet sivri biber
  • 1 orta boy domates
  • 1 tutam maydanoz
  • Sıvıyağ
  • Salça, tuz, karabiber
  • Üzerini süslemek için domates ve yeşil biber

YAPILIŞI:

Patlıcanlar alacalı soyulur ve tuzlu suda bekletilir. Kurulanıp ortasından bıçakla dikine çizilir. Bol yağda kızartılır. Fırın kabına alınır. Kıyma, soğan ve yeşil biber kavrulur. Domates ve salça eklenir. Tuz, karabiber ve maydanoz eklenir. Kızaran patlıcanların çizdiğimiz yerleri açılır ve kıymalı harç yerleştirilir. Üzerine domates ve biber dilimleri konarak süslenir. 2 su bardağı su konulur 200 derecelik fırında pişirilir. Pilav ve salatayla servis edilir. Afiyet olsun.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Nilüfer'cim iyi akşamlar canım..Patlıcanın her türlüsünü bizde çok severiz..Bana iki patlıcan dilimi koy pilavını ben demliyeyim emi canım..eline sağlık nede güzel görünüyor..
sen çay demleme ben uzatırım dolu bardakları sana..binbir gece izleyip kokoş kurabiyle çay içiyoruz canım..
sana kolay gelsin sevgiler..

. dedi ki...

OFFFF NILÜFERRRRR:)))
SEN BILIYOSUN BENIM PATLICAN OBUR OLDUGUMU DEYILLMIIIII????
BEN ALAYIM BU MIS GIBI KARNIYARIGI TATLISSSS,SEN NASILSA DOYMUSSUNDUR.
BEN BUNU TOKTA OLSAM YERIM,HIC KILO FALANDA TAKMAM GECENIN BU SAATINDE HABERIN OLSUNNN.
CANIMMM DIYER BLOGUMU YENI DÜZENLEDIM,§ GÜNDÜR UGRASIYORUM.BU ARADA ZIYARETE GIDEMEDIM ARKADASLAR.
136 TARIFI TEKRARDAN YAZDIM.GÜZEL OLDU AMAAAAA:))))
guldencehobiyede beklerim.

Fulya dedi ki...

Canım ben bunu şehriyeli pirinç pilavı ile çok severim.Çok güzel görünüyor.Haber versen dün akşam size yemeğe gelirdim.

saniyesultan dedi ki...

patlıcana bayılırım,en sevdiğim sebzedir,ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım.çok güzel görünüyor,bende çok severim.kabak karnıyarığıda lezzetli oluyor denedin mi bilmiyorum...

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik.Sevgiler.

made in funda dedi ki...

of of bayılıyorum şu patlıcan yemeklerine.eline sağlık mi
s gibi olmuş canım..